Zaloguj sięwasthere-compas

Krywań (Słowacja), Fotografia 1196
Krywań (Słowacja), Fotografia 1195
Krywań (Słowacja), Fotografia 1194
Półtoragodzinne opóźnienie! Cóż zapowiada się niewąsko ! W końcu, podążamy w stronę Korbielowa. Jak przypuszczasz ile postojów robi się na trasie nie dłuższej niż 200 km. Zawsze wykonujemy maksymalnie 1, jak już na prawdę jest potrzeba... Inni ludzie, inne zwyczaje - dzisiaj wykonujemy co najmniej 5 postojów. Organizatorzy troszkę nie za bardzo interesowali się co się stało z żółtym Lamborghini... Nawet nie wiem, o której dotarliśmy na miejsce - do parkingu w Tri Studnicky. Jednak jest to nieadekwatna pora do tej, o której wstaliśmy...

Właśnie tutaj wiedzie zielony szlak na Krywań. Jak się okazało to, że wiedzie to połowa sukcesu, Trzeba jeszcze wskazać odpowiedni kierunek, w którym się będziemy po nim przemieszczać. Prawo lub lewo, góra lub dół.... Pomylić w zasadzie można się tylko raz. Nam się to udało ;) Nagrodą tej wspaniałej pomyłki był las pełen prawdziwków. Aż na moment przeszła nas myśl, aby w nim pozostać i olać nasz Krywań! Rezultatem pomyłki był fakt, że tak na prawdę znajdowaliśmy się nieco powyżej naszego punktu startowego - parkingu. A zatem następna utrata czasu....

Po 15 minutach docieramy do malutkiego domku, jak się wyjaśnia było to małe słowackie schronisko. Obok domku przepływa górski strumyk, a za nim nasz zielony szlak ostro, lasem kieruje się ku górze... Jest ciepło, w przeciągu chwili pot już zaczyna pokrywać nasze ciała. Zbaczamy trochę ze szlaku, żeby zobaczyć drewniany bunkier. Jednak niczym on nas nie zachwyca i nic nie stracicie pozostawiając tą ciekawostkę. Wchodzimy na Grunik 1576 m n.p.m. Czym wyżej się znajdujemy tym odmienna towarzyszy nam roślinność. Piękne zielone drzewa zamieniają się w dosyć mnogie wiatrołomy i zeschnięte drzewostany. Pojawia się też kosodrzewina. A w oddaleniu widać zamiar naszej przygody - Krywań.... Zielony szlak na Krywań to tylko 4h i 15 min.

Przewyższenie na Krywań od tego momentu staje się wybitniej atrakcyjne i jest urozmaicenie dla dotychczasowej drogi. Momentami adrenalina również ma coś do zakomunikowania. Czym wyżej tym ciekawiej i lepiej!!! Również na tym poziomie pojawiała się nawet wielka mgła, osiągnęliśmy poziom chmur.... Dochodzimy na Miniaturowy Krywań...

A sam Krywań jest charakterystycznym szczytem w zachodniej cząstce Tatr Wysokich. Prosty do rozpoznania i bardzo zacnie widoczny z polskiej strony Tatr. Wznosi się na krańcu grzebienia Krywańskiej Rosochy, która swój zaczątek bierze z największego grzebienia Tatr z Czubryny.

Dzięki poezji pokolenia Sztura Krywań stał się emblematem niezależności Słowaków. Do tej pory jest bardzo często wykorzystywany w poezji i w pieśniach. Od 1955 co roku odbywa się na Krywaniu zlot oddany pamięci Słowackiego Narodowego Powstania i jego bohaterów z krywańskiego dystryktu. Na szczycie znajduje się drewniany krzyż.
Lokalizacja punktu na mapie

Współrzędne geograficzne: 49.16475699280851000, 20.00215530395507800 /Pełny ekranTryb dużej mapy

• Jakby co

Witaj w świecie Jakby Co! Na tej stronie zostaniesz zabrany w przygodę, o której może myślałeś, że prędko się nie zdarzy. W życiu najcenniejsze jest kilka prostych rzeczy: czas i ludzie, z którymi, z biegiem lat - coraz rzadziej - można dzielić szczęście. Zapraszam Cię do portalu, który stworzyłem, aby zebrać grupę osób mających wspólny pomysł na spotkanie w jedym czasie i miejscu. Nie znajdziesz tutaj profili użytkowników, wiadomości ani cudzych relacji z dalekich wypraw. Zamiast tego będziesz mógł zobaczyć na żywo (w sensie: w realu) tych, przy których czujesz, że najważniejsze jest to, co robicie razem! Na to zawsze warto jest znaleźć czas. Czytaj więcej...